wtorek, 11 lutego 2014

DIY: prosta kartka walentynkowa

Jak wiadomo, najsłodsze prezenty to te, w które włożyliśmy więcej własnej pracy niż gotówki - stąd moja propozycja kartki walentynkowej. Jest łatwa do zrobienia i nie wymaga wyszukanych elementów do scrapbookingu.


Potrzebne materiały:

  • nożyczki (choć ja wolę nożyk do tapet)
  • klej (lub taśma dwustronna)
  • dwie tekturowe kartki A4 - ja wybrałam czerwoną i białą
  • wstążeczka (ale w szablonie ujęłam kokardkę, więc ta nie jest wymagana, choć wygląda lepiej)
  • drukarka

Szablon dostępny tutaj.


1. Moim pierwszym etapem było zaprojektowanie króliczka. Efekt pracy wrzuciłam jako szablon, więc wystarczy, że na tekturze (w moim przypadku byłaby to czerwona) wydrukujesz szablon.
2. Drugi etap to wycinanie. Wyznaczoną na szablonie ramkę wytnij tak, żeby nie widać było szarych linii. Okienko z króliczkiem (w paski) dla ozdoby wycięłam nożyczkami ze wzorem fali, ale nie jest to konieczne. Króliczek odwrócony jest w poziomie, więc zadrukowana strona trafi na spód.
3. Klejenie. Okienko podklej drugim kolorem i przyklej króliczka. Przydaje się wykałaczka docierająca z klejem do trudno dostępnych miejsc.
4. Zawiąż wstążeczkę (jak to robić przy pomocy widelca pokazałam tutaj) i przyklej ją pod balonikiem. Aby końcówki wstążki ładnie się układały, je również podkleiłam. 
Możesz zastąpić ten punkt tekturową wstążką ujętą w szablonie.
Gotowe! :)

Powyżej wkleiłam wizualizację kartki z poprawionym w tym roku szablonem króliczka. Kartkę robiłam dla mojego ukochanego rok temu bez użycia dogodności cyfrowej grafiki, więc nie była tak idealna. Prawdziwa kartka wyglądała nieco gorzej :) dokładnie tak:

1 komentarz: