poniedziałek, 23 grudnia 2013

DIY: Świąteczne etykiety do podpisania prezentów

Bardzo lubię pakować świąteczne prezenty i lubię, kiedy opakowanie jest ładne, bo zawsze przyjemnie jest dostać prezent wyglądający jak z reklam z choinką. W tym roku przygotowałam etykiety do podpisów i postanowiłam podzielić się z Wami moim pomysłem.
Etykiety są łatwe - nie trzeba mieć szczególnych zdolności plastycznych, by dać sobie radę. Jedna to ok. 10-15 minut pracy. Korzystam z prostych narzędzi, które są w każdym domu i które często są w moich szafkach jeszcze od czasów podstawówkowej plastyki :)

 Potrzebujemy:
 - twardego papieru na spód - ja korzystam z szarego papieru bloku A3, który robi za tylną okładkę (zmieściłam tam 18 szablonów)
- kolorowych sztywnych papierów: zielonego na choinkę i innych (lub tego samego) na kółeczko
- taśmy dwustronnej (można zastąpić klejem, ale taśma jest wygodniejsza i estetyczniejsza)
- farb - korzystam ze złotej i bordowej
- wstążki w dowolnej postaci (plastikowej, materiałowej, rafii)
- pasteli suchych - korzystam z brązowego i białego
- dziurkacza
- nożyczek
- ołówka z gumką i/lub piankowych zatyczek do uszu
- kleju (polecam Magic)
- podkładki na blat - mogą być to zwykłe kartki
Przyda się widelec i drukarka.

1. Wycinanie szablonów. Szablony do wydrukowania znajdziecie tutaj.
Ja zaczęłam od projektowania choinki i pozostałych części. Ściągnięty kształt przenieście na tekturkę - posłuży za szablon. Choinkę możecie zastąpić, oczywiście, dowolnym świątecznym kształtem.
Szablony spodu odrysujcie potrzebną ilość razy, wytnijcie i usuńcie widoczne linie ołówka z brzegów za pomocą gumki.
2. Przygotowanie spodniej części.
Używajcie podkładki, by nie pobrudzić blatu.
Ozdóbcie pieczątkami spodnie części w kropeczki (starając się je umieszczać na planie wierzchołków rombu). W tym celu używałam dwóch kolorów farb: złotej i bordowej oraz dwóch "pieczątek" - tylnej części ołówka z gumką i piankowej zatyczki do uszu. Starałam się robić to miejscami niestarannie, nie kryjąc pieczątkowej formy kropeczek.
Następnie cieniowałam papier brązowym pastelem: najpierw nakładając na palec i przeciągając nim po papierze blisko brzegów (delikatne cienie), potem fragmenty brzegów obrysowując tym samym pastelem i rozcierając palcem (mocniejsze cienie).

 3. Wstążeczki.
Używam dwóch sposobów wiązania wstążek:
- dla plastikowych:
A. Podwójnie zginam wstążkę w dwóch miejscach blisko siebie.
B. Zgięcia podklejam taśmą.
C. Podklejone zginam do środka, kleję. Środek obwijam podklejonym małym fragmentem wstążki.
D. Przyklejam do spodu.

 - dla innych (rafia, materiał) - pokazuje na plastikowej, bo tylko tak widać dość dobrze, innym kolorem zaznaczam zewnętrzną część (jeden koniec) wstążki:
A. Kładę wstążkę na widelcu.
B. Część niezaznaczoną wkładam pomiędzy widełkami pośrodku.
C. Tę samą część wyjmuje spod spodu, znowu przeciągając przez środek widelca.
D. Część oznaczoną przeciągam pośrodku widelca, na górze.
E. Wyjmuję oznaczoną część robiąc pętelkę wokół wstążki obwijającej widelec i przekładam od dołu.
F. Obie części wystarczy zawiązać na supełek i zdjąć z widelca.
Jak mówiłam, wstążka plastikowa nie prezentuje się najlepiej, dlatego pokazuję Wam jeszcze, jak mała wstążki wygląda  na rafii.

Wstążki przyklejcie w dolnej części spodu.

 4. Dziurki.
Kolorową tekturę podklejcie taśmą dwustronną, wytnijcie odrysowane kółka, przyklejcie w górnej części i dziurkaczem zróbcie dziurki.

 5. Choinki.
Wytnijcie choinki z papieru. Możecie je ośnieżyć używając biały pastel (nakładając na palec i przeciągając po papierze).
Aby choinki lekko odstawały, pocięłam drugą zatyczkę do uszu na cienkie plasterki i, używając kleju, choinki przyklejałam przy pomocy tych kawałeczków. Oczywiście nie jest to konieczne.


Gotowe!
Starałam się zróżnicować wygląd etykiet, aby nie wyglądały na seryjną pracę.
Możecie opracować własną kolorystykę dla etykiet - ja dzisiaj dorabiałam jeszcze brakujące trzy dla złoto-niebieskiego papieru.


Powodzenia i Wesołych Świąt :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz