czwartek, 29 sierpnia 2013

Makaron ze szpinakiem i serem pleśniowym.

Muszę przyznać, że szpinak należy do moich ulubieńców na talerzu. Dzisiaj chcę pokazać Wam prosty przepis (z tych, które lubię najbardziej, czyli po prostu dodajemy wszystko na patelnię :) ), który stanowi dobry pomysł na obiad - zarówno ten w gronie rodzinnym, jak do serwowania gościom.

MAKARON ZE SZPINAKIEM I SEREM PLEŚNIOWYM

Składniki na 2 porcje:
  • 250 g szpinaku
  • 200 g makaronu, najlepiej pełnoziarnistego (ja wybrałam penne)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 150 g sera pleśniowego o wyrazistym smaku, ja wybrałam gorgonzolę
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do smażenia



1. Makaron ugotować zgodnie z zaleceniami na opakowaniu.
2. Opłukać szpinak i usunąć ogonki liści. Posiekać drobno czosnek. Ser pleśniowy pokroić w kostki.
3. Gdy makaron będzie gotowy, odcedzić go. Szpinak podsmażać na niewielkiej ilości oliwy (wolny ogień) aż zmieni kolor. Dodać czosnek, doprawić solą (nieznacznie, jeśli wybrany ser pleśniowy jest dość słony), pieprzem i gałką (ja dodałam jej trochę więcej niż podaje przepis, ale myślę, że zależy to od upodobania).
4. Na patelnię wrzucić ser. Mieszać do momentu jego rozpuszczenia.
5. Dodać makaron i całość dusić ok. 2 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz